Khamis, 10 Februari 2011

Perjalanan....

Sudah hampir 29 tahun aku berada di dunia ini...
Melalui liku2 kehidupan yang penuh ranjau dan duri..
Jika di hitung saat suka dan duka..
Mungkin duka lebih menyebelahi hidupku...
Zaman kanak2,zaman dewasa tiada perubahan..
Begitulah aku lalui hidup ini...
Segalanya memerlukan pengorbanan...
Ya Allah, aku hanya insan yang lemah..
Memohon petunjuk dan hidayah-Mu..
Kuatkan aku,biarlah bukan untuk diriku..
Tetapi untuk insan yang aku sayangi...
Aku redha ketentuan-Mu..
Andai aku terpaksa berkorban slagi ada hayat ini..
Aku redha andai itu yang terbaik buat mereka..
Janganlah aku menjadi beban pada mereka...
Ya Allah, terlalu banyak aku berdosa pada-Mu..
Ampunkan aku..
Berikan aku petunjuk-Mu..
Aku sedar setiap manusia diberikan dugaan dan ujian yang berlainan...
Ada yang diberikan dugaan yang lebih teruk lg..
Aku hanya sedikit,namun sudah tak tertahan utk hadapinya..
Lemahnya aku..
Ya Allah, pertemukan aku dengan kekuatanku..
di manakah lg kekuatanku...
sepanjang perjalanan ini,belum ku merasainya..
adakah tiada untuk ku...
atau adakah ini penghabisannya...
sudah ternoktahkah pencariannya..
andai telah sampai penghujungnya,
andai telah sampai noktahnya,
aku takkan mencari lg...
aku akan tetap begini,
hanya menanti...
menanti sesuatu yang mungkin tiada untukku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan