Khamis, 30 Disember 2010

Saat itu

Saat sendiri,sering terlintas di fikiran ini...
Bilakah saat itu akan tiba?
Sudah dekat atau lambat lagi?
Bersediakah aku?
Dapatkah aku lalui kehidupan selepas itu?
Bagaimana aku akan pergi?
Seringkali aku ingatinya..
Pengalaman pertama berada dekat dengan yang telah pergi..
Terlalu takut rasanya..
Kaku,kelu dan tak terkata melihatnya..

Ya Allah,andai masaku telah tiba,
Ambillah aku dalam keadaan sedia,
Ambillah aku setelah tanggungjawabku selesai,
Ambillah aku setelah hutangku selesai,
Ambillah aku dalam keadaan beriman pada-MU.

Betapa kerdilnya aku di alam ini,
Menumpang segala milik-MU
Banyak dosa yang telah aku lakukan,
Ampunkanlah aku Tuhanku..
Jadikanlah aku insan yang beriman dan bertakwa pada-MU,
Tunjukkanlah aku jalan yang lurus,
Jalan yang Kau redhai...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan