Isnin, 17 Januari 2011

Dugaan..

Dugaan datang lagi...
Di awal tahun ini.. Awal2 lg aku telah di duga..
Apalah salah dan silapku..
Merenung masa yang telah berlalu..
Merenung ke masa hadapan..
Sekadar renungan kosong..
Takkan mampu mengubah masa lalu..
Cuma mampu berharap tidak berulang kesilapan lalu..

Masa hadapan..
Akanku cuba lalui dengan izin-MU..
Berilah aku kekuatan..
Berilah aku ketabahan..
Moga kekuatan dan ketabahan itu kekal dalam diri ini...

Tatkala sendiri,terdetik hati ini...
Sunyinya hidup ini..
Namun seketika kemudian,
Tersedar dari titik itu...
Sebenarnya aku tidak sunyi...
Semua ada untukku..
Aku yang tak mampu membuatkn hidupku ceria..
Hidup tidaklah sunyi..
Hidup adalah suatu yang penuh keceriaan..
Kita yang menentukannya..

Bersyukurku kerana masih bernyawa..
Akan ku tabur bakti dan budi ini pada yang memerlukan..
Tidak perlukan balasan..
Sekadar hargai dan hormatilah diri ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan