Khamis, 20 Januari 2011

Pengalaman

Hari ini aku berborak dengan rakan sepejabat.. Dia da agak berumur.. Tp kebanyakan yang menjadi sahabatku di pejabat adalah mereka yang da berumur.. Mungkin aku lebih selesa dengan mereka,atau aku mungkin da tua.. hahaha... Eeemm.. Berbalik pada perbualan aku dan rakan ku.. Dia menceritakan pengalamannya dan keberkatan berbakti pada ibu.. Aku begitu tersentuh dengan kisahnya.. Pelbagai nasihat yang diberikan..

Dia juga menyokong pendapat seorang ibu mampu menjaga 10 anak, tp 10 anak tak mungkin mampu menjaga seorang ibu.. Bertuahnya seorang ibu mendapat anak yg betol2 menjaga dan merawatnya.. Luahan hati rakanku itu menyedarkan aku.. Hati seorg ibu.. Menceritakan telatah anak2nya.. dapat digambarkan kebahagiaan dalam keluarganya.. Cuma anak2 tinggal berjauhan yang menjadikan dia rindu...

Sekiranya kita bertanyakan pada ibu, apa yg dia mahukan dari anak2nya.. mungkin dia takkan meluahkannya.. kerana tak ingin menyusahkan anaknya.. Dengan berbicara dengan mereka yang berpangkat ibu.. kita akan memahami perasaan sebenar seorang ibu..

Walaupun kehidupan ku amat memenatkan,namun aku gembira kerana dapat berbakti pada kedua orang tua ku.. Gelak tawa mereka menghilangkan penatku... tidak sia2lah pengorbanan mereka membesarkan dan mendidikku.. Aku memohon pada Tuhan agar aku tetap dapat berbakti pada mereka hingga akhir hayatku.. Biarlah apapun yang berlaku padaku,jangan kedua ibubapaku bimbang.. Aku akan bertahan. Tuhanku,bantulah aku untuk hidup di dunia dan juga akhirat.. Aku mohon keredhaan-MU..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan