Isnin, 17 Januari 2011

IBU

Ibu.
Disember 2008 merubah hidupmu..
Merubah juga hidup anakmu...
Kusangka aku akan kehilanganmu...
Namun,
Alhamdulillah aku diberi peluang berbakti padamu..
Aku merasai segala apa yang kau rasai..
Namun ku tak mampu membantumu..

Ibu..
Setiap hari aku berdoa moga dikau dapat pulih..
Bersabarlah ibu..
Ku takkan tinggalkanmu selagi hayatku ada..
Aku menyayangimu sepenuh hatiku..
Ku korbankan segala yang ku ada untukmu..

Ibu..
Jasamu membesarkanku tidak dapat ku balas..
Kini aku merasai merawatmu seperti bayi..
ku rasai segala kepayahanmu..
Jangan kau bimbang ibu..
akan ku lakukan apa sahaja untukmu...

Sakit dirimu.. sakit juga anakmu..
Semoga ibu tabah dan kuat..
kekuatanmu adalah kekuatanku..
kelemahanmu adalah kelemahanku..
Aku menyayangimu..
namun tidak terucap olehku untukmu..

Ibu..
Semoga kau memahani anakmu..
Tiada sikitpun prasaan benci,bosan dan jemu merawatmu ibu..
Jangan sekali kau fikirkannya ibu..
Hidupku adalah keranamu...
Kau segalanya untukku..

Ayah..
Ketabahanmu,dan kesabaranmu amatku sanjungi..
Takkan ku jumpai insan sepertimu..
Kuberdoa pada Tuhan..
Moga kau sentiasa begini...
Ku menyayangimu ayah...
Kau satu dalam sejuta..
Keenggananmu melengkapi hidupmu,
suatu pengorbanan yang besar..
takkan dijumpai di dalam diri mana2 lelaki yang biasa..
sesungguhnya,
Kau insan luar biasa...

Ku menyayangi keduanya sepenuh hatiku..
Hidup matiku adalah untuk mu..
Andai di takdirkan perpisahan terjadi...
Tuhanku...
Kau ambillah aku dahulu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan